יום חמישי, 2 באפריל 2009

האם תתבצע למידה למידה יעילה ע"י הוראה בסביבה כזו?

אולי השאלה הזו קצת מוקדמת, אבל אני אענה ל השאלה הזו מנק' מבט שלי לקראת סיום ניהול הבלוג שוב ..
כרגע לי יש קצת לבטים בנושא...
ראשית , מבחינה טכנית לא תהיה לשום תלמיד תיכון ליצור ולהגיב לבלוג הם אשפים בתחום , בנוסף ניתנת הזדמנות ללומד להביע את עצמו בצורה חופשית: לשאול שאלות, לשתף רגשות , ללמד ולהגיב לתלמידים אחרים וע"י כך אכן תתבצע למידה יעילה..
מצד שני , אני מנסה לחשוב על אותם תלמידי תיכון בעלי אותן החששות שהיו לי להביע את עצמם בבלוג..בעצם הבלוג הוא כמו כיתה וכמו שקשה לתלמידים השקטים, הביישנים וחסרי הבטחון להיות חלק פעיל בשיעור או בכלל בכיתה, יהיה להם גם קשה בבלוג, וכמובם ההבדל בין חובת הסטודנט בתואר שני באוניברסיטה היא לא שוות ערך לחובת התלמיד בתיכון ולכן לי לא היתה ברירה...להם יש...
ע"פ ויגוצקי (1978) מימוש פוטנציאל ההתפתחות אצל התלמיד מותנה בהתנסות באינטראקציה חברתית עם אדם מיומן ממנו, מבוגר או חבר. תלמידים הלומדים בסביבה שיתופית מבוססת בלוגים מסוגלים ללמד תלמידים אחרים בכיתה – תלמידים עמיתים - ובדרך זו להגיע להישגים, תוך כדי תהלכי העצמה. התלמידים הכותבים בלוגים בכיתה מגבירים את סקרנותם והתעניינותם בנושאי הלימוד. התלמידים הכותבים לאינטרנט מצליחים בעזרת הוראת העמיתים לחזק את כוחות ה"אני" ולהגביר את ביטחונם ודימויים העצמי, וכן לפתח תפיסה חיובית ביחס ל"אני כלומד". על סמך ויגוצקי, אנו יודעים שגם בסביבה ממוחשבת מתפתחת אישיותו של הילד מתפתחת קודם כל מתוך האינטראקציה הבינאישית. רק לאחר שהפעילות החברתית הטמיעה ידע או מיומנות מסויימים הם יכולים להיות מוטמעים גם ברמת האינדיבידואל. בניגוד לפורומים ממוחשבים הבלוגים מאפשרים גם אינטראקציה בינאישית וגם פיתוח מיומנות של כתיבה אישית .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה